شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۴:۳۷

جلوگیری وزارت صنعت از ورود شناورهایی که امکان ساخت داخل دارد

باشگاه خبری فراساحل: رییس کمیته کشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: انتظار ما این است مشکلات و راهکارها بصورت دقیق و مشخص به انجمن منعکس تا بتوانیم پیگیری‌ها لازم را انجام دهیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، پیمان مسعودزاده، هدف برگزاری این جلسه را بررسی وضعیت فعلی کشتی‌سازی‌ها در دوران پس از اجرای برجام و ارائه توانمندی‌های داخل در ساخت انواع شناورها برای آشنایی هر چه بیشتر مسئولین و جلوگیری از سفارش ساخت شناورهایی که امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد به خارج از کشور در جهت رونق بازار و همچنین استفاده از شرایط دوران پسا تحریم و تفاهم نامه‌هایی که با خارجیان در خصوص ساخت شناور بسته می‌شود اعلام کرد. اما نکاتی که در خصوص موارد فوق باید مدنظر قرار گیرد بشرح ذیل می‌باشد:


- در ساخت شناورها جهت‌گیری‌ها باید با دو هدف صورت گیرد، یک ساخت شناورهای بزرگ و دوم ساخت شناورها کوچک، در مورد ساخت شناورهای بزرگ اگر شرایط برای کشتی‌سازی‌ها مهیا می‌باشد و می‌توانند با شرایط رقابتی با خارجی‌ها کار نمایند، شرکت‌های کشتیرانی را متقاعد نمائیم سفارشات خود را از داخل تأمین نمایند، در غیر اینصورت به سمت ساخت شناورهای متوسط و کوچک برویم.


- قانون توسعه صنایع دریایی خیلی خوب بود ولی متأسفانه از ظرفیت‌های آن استفاده نشد، اجرای دقیق این قانون کمک مهمی به توسعه صنایع دریایی خواهد بود.


- دادن تسهیلات به خریداران شناور  از  کشتی سازی ها، مانند آن چیزی که در صنعت خودروسازی اتفاق افتاد. 


- قاطعانه برخورد کردن وزارت صنعت در خصوص ممنوعیت ورود شناورهایی که امکانات ساخت آنها در داخل وجود دارد. (خصوصاً شناورهای متوسط و کوچک)


- در صورت نیاز به خرید از خارج کشور، این خریدها با حضور کشتی‌سازی‌های داخلی صورت گیرد.


- پیشنهاد چاپ دوم کتاب اطلس شناورهای ساخت ایران و اطلس کشتی‌سازی‌های ایران در سال 95


مسعودزاده گفت: موضوعات مهم و قابل تأملی در جلسات مطرح می‌شود، اما هیچ موقع از سوی اعضای کمیته بصورت مکتوب پیشنهاد مشخصی، انجمن دریافت نکرده است تا در جلسات هیئت مدیره انجمن با مسئولین مطرح نمایند، انتظار ما این است مشکلات و راهکارها بصورت دقیق و مشخص به انجمن منعکس تا بتوانیم پیگیری‌ها لازم را انجام دهیم.

در ادامه این جلسه دیگر اعضاء این کمیته نظراتی را ارائه نمودند که اهم آن را می‌توان: شناسایی و ورود به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، ورود تجهیزاتی که در داخل ساخته نمی‌شوند با تعرفه صفر، ساخت شناورهای کوچک و متوسطه با کیفیت مناسب، نگاه صادراتی با همکاری شورای عالی صنایع دریایی، بروزرسانی کتاب‌های اطلس ساخت شناورها و کشتی‌سازی‌ها، پرهیز از شتابزدگی در خریدها با در نظر گرفتن توانمندی‌های داخل، همکاری و مشارکت خارجی در ساخت، ساماندهی در بحث تسهیلات، استفاده از تمامی توان کشتی‌سازی‌ها در پروژه ها، همکاری دولت در بخش‌های مختلف مانند معافیت‌های گمرکی، مالیاتی، خدمات بیمه‌ای، تلاش در خصوص شناخت اهمیت دریا به مسئولین، ارائه بسته‌های تشویقی از دولت، نهادینه شدن جایگاه انجمن مهندسی دریایی ایران در مراکز تصمیم‌گیر و همچنین همکاری شرکت‌های کشتیرانی در سفارشات و تنظیم قراردادهای ساخت با توجه به امکانات موجود ساخت در داخل، نام برد. در این جلسه نمایندگانی از شرکت‌های شرکت ندیم گسترش خلیج فارس، شرکت صنایع فراساحل صف، دلوار کشتی، امواج براق و دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی حضور داشتند.



  کد خبر : 1236
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :